Think Blue

W styczniu pisałam o globalnej akcji Think Blue Volkswagena, która przykuła moją uwagę kreatywnym i ekologicznym podejściem do marketingu. W lipcu tego roku marka Volkswagen kontynuowała działania w trzech polskich miastach –  być może z mniejszą pompą, ale na pewno równie niestandardowo i ekologicznie.

?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Na czym akcja polegała?

?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Miejskie skwery w Poznaniu, Gdańsku i Toruniu zakwitły na …niebiesko. Przy nich stanęły huśtawki zachęcające do „szukania inspiracji do proekologicznych działań” oraz tablice z torebkami nasion niezapominajek, które można oderwać i zasiać, by wesprzeć kiełkowanie idei Think Blue. Akcja miła, sympatyczna i mocno angażująca mieszkańców – ba nawet całe rodziny z dziećmi. Czego chcieć więcej od reklamy?

?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Niebieskie skwery to pierwszy element akcji promującej Think Blue – globalną ideę Volkswagena, odpowiadającą na pytanie jak połączyć produkcję samochodów z odpowiedzialnością za środowisko i działaniami proekologicznymi.

Kolejnym etapem akcji będzie próba odzyskania dla potrzeb mieszkańców zaniedbanych miejsc, poprzez odtworzenie zieleni lub stworzenie „mebla miejskiego” ucieleśniającego ideę Think Blue i skłaniającego do zachowań ekologicznych, nawiązywania relacji społecznych oraz prowokującego do aktywności. Ostateczna forma „mebli” oraz lokalizacja w danym mieście wyłonione zostaną przez mieszkańców w głosowaniu na fanpage’u VW na portalu Facebook.

W ramach idei Think Blue Volkswagen organizuje także konkurs, w którym wyłoniony zostanie najoszczędniej jeżdżący kierowca na świecie. Najlepszy z nich będzie reprezentował Polskę w światowym finale we wrześniu. O tyle fajny pomysł, że jednym z elementów towarzyszących wydarzeniu będzie nauka ekojazdy.

Akcje ciekawe, idea równie szczytna, pytanie tylko czy to jedynie marketing i dobry PR, czy faktycznie koncern jest na drodze do realnej zmiany swojego myślenia i metod produkcji ? Otóż okazuje się, żę marka Volkswagen w swoich samochodach od lat wykorzystuje ekologiczne rozwiązania zmniejszające zużycie paliwa i emisję CO2. Natomiast w ramach akcji „Think Blue. Factory” w zakładach marki na całym świecie do 2018 roku obniżone zostanie zużycie energii, wody, generowanie odpadów i emisji CO2 z produkcji o 25% na każdy wyprodukowany samochód. Postawiony przez centralę cel mają osiągnąć także polskie fabryki koncernu w Poznaniu i Polkowicach.

Chwała im za to i tym bardziej przyglądamy się kolejnym krokom tej marki.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: